Біздің қоспалар
EOLCS туралы
Майлау материалдары туралы
API классификациялары
Техникалық кестелер

Біздің қоспалар

Қоспа түрі

Мақсат

Құю нүктесін басатын

Майлау материалының төмен температурада ағуына мүмкіндік беріңіз

Тұтқырлық модификаторы

Тұтқырлықтың өзгеру жылдамдығын температураға байланысты азайтыңыз

Көбікке қарсы

Майлау материалының тұрақты көбік пайда болуына жол бермеңіз

Антиоксидант

Тотығу ыдырауын баяулатады

Тозуға қарсы және EP агенті

Үйкеліс пен тозуды азайтыңыз және ұпайлар мен құрысуларды болдырмаңыз

Корризия және тоттың ингибиторы

Майлау материалымен жанасатын металл бөлшектердің коррозиясы мен тот басуына жол бермеңіз

Жуғыш зат

Беттерді шөгінділерден тазартыңыз

Дисперсант

Майда ерімейтін ластаушы заттарды дисперсті күйде сақтаңыз

Үйкеліс модификаторы

Үйкеліс коэффициентін өзгерту

EOLCS туралы

Қозғалтқыш майын лицензиялау және сертификаттау жүйесі (EOLCS)

API қозғалтқыш майын лицензиялау және сертификаттау жүйесі (EOLCS) - бұл API қозғалтқыш майының сапа белгілерін — API қызмет көрсету символы «Donut» және «Starburst» сертификаттау белгісін пайдалану үшін белгіленген талаптарға жауап беретін қозғалтқыш майын сатушыларға рұқсат беретін ерікті лицензиялау және сертификаттау бағдарламасы. Бұл бағдарлама мұнай өнеркәсібі мен көлік және қозғалтқыш өндірушілері Ford, General Motors және Chrysler арасындағы бірлескен күш; Жапонияның автомобиль өндірушілері қауымдастығы; және қозғалтқыш өндірушілер қауымдастығы. Өнімділік талаптарын, сынақ әдістерін және шектеулерді көлік және қозғалтқыш өндірушілері, Автокөлік инженерлері қоғамы (SAE) және Америка сынақ және материалдар қоғамы (ASTM) сияқты техникалық қоғамдар және Американдық химия кеңесі және API сияқты салалық қауымдастықтар бірлесіп белгілейді. Осы талаптарға сәйкес келетін майларды көлік өндірушілері ұсынады.

API қызметінің таңбасы

"Donut" API қызметінің белгісі үш бөлікке бөлінеді:
1
Жоғарғы жартысы майдың өнімділік деңгейін сипаттайды
2
Орталық майдың тұтқырлығын анықтайды
3
Төменгі жартысы мұнайдың стандартты сынақта эталондық маймен салыстырғанда энергияны үнемдейтін қасиеттерін көрсеткенін көрсетеді.

Өнімділік деңгейі

Donut жоғарғы жағында бензин және/немесе дизельді қозғалтқыштар үшін майдың өнімділік деңгейін көрсетеді.
«S» әрпінен кейін басқа әріп (мысалы, SM) бензин қозғалтқыштары үшін жарамды майды білдіреді.
«С» әрпінен кейін басқа әріп және/немесе сан (мысалы, CI-4) дизельдік қозғалтқыштарға жарамды майды білдіреді.
Бұл әріптер ресми түрде «Қызмет» және «Коммерциялық» дегенді білдіреді. Donut жоғарғы бөлігінде пайда болуы мүмкін ағымдағы API өнімділігі санаттары API мотор майы нұсқаулығында берілген.

SAF тұтқырлық дәрежесі

Donut ортасы майдың SAE тұтқырлық дәрежесін көрсетеді. Тұтқырлық – белгілі бір температуралардағы Мұнай ағынының сипаттамаларының немесе қалыңдығының өлшемі.
Төмен температурадағы тұтқырлық (бірінші сан, 5Вт-30 майдағы 5Вт)
қозғалтқыштың қыста қаншалықты жылдам айналатынын және төмен температурада қозғалтқыштың маңызды бөліктерін майлау үшін майдың қаншалықты жақсы ағып кететінін көрсетеді. Нөмір неғұрлым төмен болса, қозғалтқыш суық мезгілде соғұрлым оңай іске қосылады.
Жоғары температурадағы тұтқырлық (екінші сан, 5W-30 майында 30)
Жұмыс температурасында жақсы майлау үшін қалыңдықты немесе корпусты қамтамасыз етеді.
Көп сортты май (мысалы, SAE 5W-30)
Суық ауа райы үшін жақсы ағын мүмкіндігін қамтамасыз етеді, бірақ жоғары температурада майлау үшін қалыңдықты сақтайды.
Бір сортты май (пончиктің ортасында бір сан)
Көп сортты майларға қарағанда әлдеқайда тар температуралық жағдайларда пайдалану ұсынылады.
Жабдық қолданылатын қоршаған орта температурасы мен жұмыс жағдайларына сәйкес тұтқырлық майды таңдау үшін операторлар пайдаланушы нұсқаулығына жүгінуі керек.

Энергияны үнемдейтін және CI-4 PLUS белгілеулері

Дөңгелек түбі қозғалтқыш сынағындағы эталондық маймен салыстырғанда майдың энергияны үнемдейтін қасиеттері бар-жоғын немесе май CI-4 PLUS талаптарына сәйкес келетінін көрсетеді.
«Энергияны үнемдейтін» деп белгіленген майлар майдың энергияны үнемдеу қабілетін өлшейтін сынақтан өтті. Осы белгі бар қозғалтқыш майларын кеңінен қолдану жалпы автокөлік паркінде жанармайдың жалпы үнемделуіне әкелуі керек, бірақ белгілі бір көлік операторы осы майларды пайдалану нәтижесінде жанармай үнемдеуді сезінбеуі мүмкін.

Майлау материалдары туралы

Біздің майлау майының жалпы қасиеттері

Тұтқырлық

  • Бұл сұйықтықтың ағынға қарсылығын көрсетеді.
  • Тұтқырлықты өлшеуге арналған бірнеше бірлік бар. Бұрын Америкада жиі қолданылатын бірлік 100°F немесе 210°F өлшенген Saybolt Universal Second (SSU) болды. Еуропада бұрынғы кең таралған бірлік 100°F немесе 210°F өлшенген Redwood I Second (RWI) болды. Қазіргі уақытта көптеген елдер 40°C немесе 100°C өлшенетін Centistokes (cSt) бірлігін пайдаланатын метрикалық жүйеге көшті.
  • Тұтқырлығы жоғары май майлау беттерінен сығылмай-ақ үлкен қысымға төтеп бере алады. Дегенмен, майдың жоғары ішкі үйкелісі майлау бөліктерінің қозғалысына үлкен қарсылық көрсетуі мүмкін. Тұтқырлығы төмен май жылжымалы бөліктерге аз қарсылық көрсетеді, бірақ майды майлау беттерінен оңай сығып алуға болады. Сондықтан оңтайлы майлау әсеріне қол жеткізу үшін сәйкес тұтқырлығы бар майлау майды таңдау маңызды.
  • Тұтқырлық температураға байланысты өзгереді. Демек, сұйықтықтың тұтқырлығы көрсетілген кезде өлшеу температурасын көрсету керек. Температура көтерілген кезде сұйықтықтың тұтқырлығы азаяды. Сол сияқты, температура төмендеген кезде сұйықтық қалыңырақ болады.
  • Тұтқырлық индексі (VI) сұйықтықтың тұтқырлығының температураға байланысты қалай өзгеретінін көрсететін көрсеткіш. Жоғары VI температура көтерілген кезде сұйықтықтың соншалықты сұйылмайтынын білдіреді. Әдетте жоғары молекулалық полимерлер болып табылатын VI жақсартатын қоспалар майлау майының VI деңгейін арттыруы мүмкін.
  • Полимерлерді қосу арқылы қол жеткізілген мұнай тұтқырлығының жоғарылауы қатты жүктелген тісті доңғалақтар сияқты ығысу кернеуімен полимер молекулаларының деградациясы арқылы ішінара қайтадан жоғалуы мүмкін. Ығысуға байланысты тұтқырлықтың өзгеруіне төтеп бере алатын майдың ығысу тұрақтылығы жоғары деп аталады.

Құю нүктесі

  • Төмен температурадағы ағынның сипаттамасын көрсетеді.
  • Майдың құрамындағы балауызға байланысты.

Жарқыл нүктесі

  • Мұнайдың ауада уақытша тұтануға дайындығын өлшейді және мұнайдың өрт қаупін ескеру болып табылады.

Тотығу тұрақтылығы

  • Мұнайдың тотығуы сүзгілер мен май өту жолдарын бітеп тастауы мүмкін шайырлар мен тұнбаларды тудырады.
  • Тотығу машина бөлшектерінің коррозиясын тудыруы мүмкін еритін органикалық қышқылдарды да тудыруы мүмкін.
  • Жақсы майлау майы тотығуға қарсы тұруы керек.

Қышқылдық және сілтілілік

(Қышқылдардың жалпы саны және жалпы негіз саны)
  • Жоғары қышқылдық май машина бөлшектерінің коррозиясын тудыруы мүмкін.
  • Қозғалтқыш майларының көпшілігі жуғыш зат түріндегі қоспалардың қосылуына байланысты біршама сілтілік көрсетеді және бұл тотығу арқылы майда пайда болған кез келген қышқылды бейтараптандыруға көмектеседі.
  • Ұзақ қолданғаннан кейін майлау майының құрамында тотығу нәтижесінде түзілген органикалық қышқылдар болуы мүмкін. Сондықтан майдың қышқылдығын өлшеу оның тотығу дәрежесін көрсете алады.

Жуғыш зат

  • Қозғалтқыш майларының көпшілігінде толық емес жану нәтижесінде пайда болатын лас бөлшектердің металл бетінің жиналуын және қапталуын болдырмау үшін жуғыш және дисперсті қоспалар бар.

Тотқа қарсы қасиет

  • Майлау жүйесіне су ағып, машина бөліктерінің тот басуына себеп болуы мүмкін.
  • Тот бөлшектері мұнайдың тотығуын жеделдету үшін катализатор қызметін атқара алады.
  • Тоттануға қарсы қоспалар металл бетіне сіңіп, ылғалдың металға түсуіне жол бермейді, осылайша тот басуды болдырмайды.

КОРРОЗИЯНЫ ТОҚТАУ

  • Мұнайдағы қышқыл материалдар машина бөлшектерінің коррозиясын тудыруы мүмкін.
  • Коррозияны қышқыл материалдар мен металды бөлетін қорғаныс қабатын құру үшін металмен әрекеттесетін коррозия ингибиторының қоспалары арқылы азайтуға болады.

Көбікке қарсы қасиет

  • Көбіктену майдың майлауын төмендетеді, себебі көбіктегі ауа көпіршіктері май мен металл беті арасында кедергі жасайды.
  • Көбік сонымен қатар машина бөліктерінің қозғалысына қарсылық тудыруы мүмкін.
  • Гидравликалық жүйеде көбік майдың біріктіру күшін азайтады және гидравликалық қысымның төмендеуіне әкеледі.
  • Жақсы майлау майы оңай көбіктенбейді және көбікті тез таратады. Көбікке қарсы қоспалар майдың көбіктену үрдісін азайтуға көмектеседі.

Эмульсия және деэмульсия

  • Эмульсия – мұнай мен суды біртекті араластыру.
  • Кейбір майлар сумен оңай араласуы үшін жоғары эмульсияны қажет етеді, мысалы, кейбір металл кесетін майлар.
  • Мұнайдың эмульсиялылығын мұнай мен судың екеуіне де күшті жақындығы бар эмульгаторды қосу арқылы жақсартуға болады, осылайша мұнай мен су молекулаларын бірге ұстайды.
  • Кейбір басқа жағармайлар суды мұнайдан оңай ажырату үшін жақсы еріткіштерді қажет етеді, мысалы, турбиналық май. Мұнайдың еріткіштігіне жақсы өңдеу технологиясы арқылы қол жеткізуге болады.

Тозуға қарсы қасиет

  • Кейбір майлау жағдайлары өте жеңіл майды қажет етуі мүмкін, тұтқырлығы машинаның жүктеме мен жылдамдық қатынасынан төменірек май көрсетуі мүмкін. Мұндай жағдайда металл беттердің тозуы мүмкін. Тозуға қарсы қоспа металл беттерінде қорғаныш жабын қалыптастырады, бұл беттердің металдың минималды жоғалуымен бір-біріне сырғуына мүмкіндік береді.

Төтенше қысымды жүктеу қасиеті (EP)

  • Ауыр жүктеме, шектен тыс қысым және қатты қызу машинаның қозғалатын бөліктерінің еріп, бір-біріне дәнекерлеуіне, демек, қозғалысқа кедергі келтіруі мүмкін.
  • Мұнайдағы экстремалды қысымды қоспа металлмен әрекеттесіп, балқу температурасы төмен қосылыс түзе алады. Төтенше қысымды жүктеме нәтижесінде пайда болған қарқынды жылу қосылыстарды балқыту кезінде екі металл бөлікті дәнекерлеудің орнына таралады.
  • EP қасиеттері әдетте Timken әдісімен (ASTM D 2782) немесе FZG Gear Machine (IP 334) арқылы өлшенеді. Тимкен әдісінде болат тостаған майлау ваннасында болат блокқа қарсы айналады. Бағалауды тудырмайтын ең үлкен жүктеме OK жүктемесі болып табылады. FZG тісті машинасында сынақтан өтіп жатқан майлау материалдарында арнайы тісті дөңгелектер іске қосылады. Жүктеу кезең-кезеңімен ұлғайып келеді және тісті берілістердің зақымдану кезеңдері жағармайдың FZG жүктеу кезеңі ретінде хабарланады.

Тұтқырлық

  • Жабысқақ майдың құрамында жабысқақ зат бар және майлау бетіне шашырамай ұзақ уақыт жабысады. Тоқыма машиналарында және сым арқандарда қолданылатын майлау материалдары әдетте жабысқақтық қасиетін қажет етеді.

Майдың жалпы қасиеттері

Май – сұйық жағармайларда (негіздік май) қоюландырғыштың дисперсиясынан түзілетін жартылай қатты зат. Арнайы қасиеттер беретін басқа ингредиенттерді қосуға болады. Кейбір қолданбаларда майлардың майға қарағанда артықшылығы бар, өйткені майлар майлау орнында қалады және әрең сығылмайды. Кейде майларды ылғал мен шаңның енуіне жол бермеу үшін машина бөліктерін жабу үшін де қолдануға болады.

Негізгі мұнайдың тұтқырлығы, көмірсутек түрі және құбылмалылығы құрылымның тұрақтылығына, майлау сапасына, төмен және жоғары температура көрсеткіштеріне және майдың құнына әсер етуі мүмкін. Қалыңдатқыш суға төзімділікті, жоғары температуралық қасиеттерді, үздіксіз пайдалану арқылы бұзылуға төзімділікті және орнында қалу мүмкіндігін бақылайтын негізгі фактор болып табылады. Көбінесе майдың құны қоюлатқыш пен басқа қоспалардың түріне байланысты анықталады.

Қалыңдатқышты бірнеше санатқа бөлуге болады; сабын түрі, бейорганикалық түрі және синтетикалық органикалық түрі.

Майдың маңызды сипаттамалары келесідей: -

ену

  • Бұл майдың консистенциясын (қаттылығын немесе жұмсақтығын) көрсетеді. Ол майдың ішіне сүйір конусты түсіру арқылы өлшенеді және конустың үлгіге қаншалықты енетінін көреді. Әртүрлі ену диапазондары келесі Ұлттық майлау майлары институтының (NLGI) сынып нөмірлерімен анықталады: 000, 00, 0, 1, 2, 3, 4, 5 және 6. 000 сорты ең жұмсақ, ал 6-сынып ең қиыны.
  • Сабынмен қоюландырылған майдың көпшілігі температура көтерілген сайын жұмсақ болады, бірақ кейбір майлар жоғары температура әсерінен біртіндеп қатаяды. Сабынсыз қоюландырғыштар, тұтастай алғанда, температураның жоғарылауымен консистенциясы өте аз өзгереді.

Суға төзімділік

  • Суда еритін қоюландырғыштары бар майлар салыстырмалы түрде көп мөлшерде сумен жанасқанда эмульсияланады және сұйық күйге айналады. Жалпы, кальций, литий және алюминий сабындары суға төзімді, ал натрий сабын майлары суда ериді.

Тотығу тұрақтылығы

  • Тотығу майды қатайтып, пленка тәрізді лак түзеді және ақырында көміртектенеді. Қоспалар майдың тотығу тұрақтылығын жақсарта алады.

Майлау қасиеттері

  • Сабын түріндегі майдың құрамындағы майдың да, қоюлатқыштың да майлау қасиеті бар. Бейорганикалық сабынсыз қоюландырғыш әдетте майды майлауға ықпал етпейді. Майдың майлау қабілеті оның тұтқырлығы мен тұтқырлық индексіне байланысты.

Тозуға қарсы сипаттама

  • Тозуға қарсы қасиеттерін жақсарту үшін майдың құрамына қоспалар қосылуы мүмкін.

Төтенше қысым қабілеттілігі
(EP)

  • Кейбір майдың құрамында металды дәнекерлеу мен сызуды азайту үшін жүкті көтеру қабілетін күшейтетін арнайы қоспалар бар.

Түсу нүктесі

  • Бұл майдың тамшылатуға жеткілікті сұйықтық болатын температурасы. Жұмыс температурасынан төмен түсу нүктесі бар май дұрыс майлауды қамтамасыз етпейді. Дегенмен, керісінше болуы міндетті емес; Жұмыс температурасынан жоғары түсу нүктесі тиісті майлаудың кепілі емес, өйткені жоғары температурада майдың консистенциясы өзгеруі және химиялық қасиеттерінің нашарлауы мүмкін.

API классификациялары

Қозғалтқыш майын лицензиялау және сертификаттау жүйесі (EOLCS)

API қозғалтқышының қызмет классификациялары

Американдық мұнай институтының (API) қозғалтқыш майын жіктеу жүйесі API, ASTM (Американдық сынақ және материалдар қоғамы) және SAE (автокөлік инженерлері қоғамы) бірлескен күш-жігері ретінде құрылды. Әріптік жіктеу жүйесі - қозғалтқыш майларын олардың жұмыс сипаттамаларына қарай жіктеу әдісі және оны олардың қызмет көрсету түріне байланыстыру

API қызмет классификациялары

С
Сериялар
Қызмет көрсету станциялары / ұшқынды тұтану қозғалтқыштары
C
Сериялар
Коммерциялық қолдану/компрессиялық тұтану қозғалтқыштары
EC
Сериялар
Энергияны үнемдейтін қозғалтқыш майы
Бұл бұрыннан барларға аздаған өзгерістермен жаңа белгілерді қосуға мүмкіндік беретін «ашық» жүйе.

S сериясы

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Ескірген
Ағымдағы/Белсенді

SA

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Бұрын коммуналдық бензин және дизельдік қозғалтқыш қызметі үшін
SA санаты аралас майлар беретін қорғанысты қажет етпейтін жұмсақ жағдайларда жұмыс істейтін ескі қозғалтқыштарға тән қызметті білдіреді. Бұл санатта өнімділік талаптары жоқ және осы санаттағы майларды жабдық өндірушісі арнайы ұсынбаса, ешбір қозғалтқышта қолдануға болмайды.

СБ

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Бұрын коммуналдық бензин және дизельді қозғалтқыш қызметіне арналған
SB санаты композициямен қамтамасыз етілетін ең аз қорғанысты ғана қажет ететін жұмсақ жағдайларда жұмыс істейтін ескі қозғалтқыштарға тән қызметті білдіреді. Осы қызметке арналған майлар 1930-шы жылдардан бері қолданылып келеді және майдың тотығуына және мойынтіректердің коррозиясына жеңіл соққыға қарсы қабілеттілік пен төзімділікті қамтамасыз етеді. Жабдық өндірушісі арнайы ұсынбаса, оларды ешбір қозғалтқышта қолдануға болмайды.

SC

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Бұрын коммуналдық бензин және дизельдік қозғалтқыш қызметі үшін
SB санаты 1964 жылдан 1967 жылға дейінгі бензин қозғалтқыштарына тән қызмет көрсетуді білдіреді, жеңіл автомобильдер мен кейбір жүк көліктері осы модель жылдарында күшінде болған қозғалтқыш өндірушілерінің кепілдіктері бойынша жұмыс істейді. Осы қызметке арналған майлар бензин қозғалтқыштарындағы жоғары және төмен температуралық шөгінділерді, тозуды, тотты және коррозияны бақылауды қамтамасыз етеді.

SD

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
1968 Бензин қозғалтқышы қызметі
SD санаты 1968 жылдан 1970 жылға дейінгі бензин қозғалтқыштарына тән қызмет көрсетуді білдіреді, жеңіл автомобильдер мен кейбір жүк көліктері осы модель жылдарында күшінде болған қозғалтқыш өндірушілерінің кепілдіктері бойынша жұмыс істейді. Бұл санат иелерінің нұсқаулықтарында көрсетілген (немесе ұсынылған) кейбір 1971 немесе кейінгі үлгілерге де қатысты болуы мүмкін. Осы қызметке арналған майлар API Engine Service SC санаты үшін қанағаттанарлық майларға қарағанда бензин қозғалтқыштарындағы жоғары және төмен температуралы шөгінділерден, тозудан, тоттан және коррозиядан көбірек қорғауды қамтамасыз етеді және API Engine Service Санаты SC ұсынылған кезде қолданылуы мүмкін.

SE

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
1972 Бензин қозғалтқышы қызметі
SE санаты 1972 жылдан басталатын жеңіл автомобильдер мен кейбір жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына және қозғалтқыш өндірушісінің кепілдіктері бойынша жұмыс істейтін 1971 жылдан 1979 жылға дейінгі кейбір үлгілерге тән қызметті білдіреді. Осы қызметке арналған майлар API қозғалтқыш қызметінің SD немесе SC санатына сәйкес келетін майларға қарағанда бензин қозғалтқыштарындағы майдың тотығуынан, жоғары температуралы шөгінділерден, тоттан және коррозиядан көбірек қорғауды қамтамасыз етеді және осы санаттардың кез келгені ұсынылған кезде қолданылуы мүмкін.

SE

Ескірген
1980 Бензин қозғалтқышы қызметі
SF санаты 1980-1989 жылдар аралығындағы қозғалтқыш өндірушілері ұсынған техникалық қызмет көрсету процедуралары бойынша жұмыс істейтін жеңіл автомобильдер мен кейбір жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына тән қызметті білдіреді. Осы қызмет үшін әзірленген майлар API Service Category SE минималды талаптарына сәйкес келетін майларға қатысты жоғары тотығу тұрақтылығын және жақсартылған тозуға қарсы өнімділікті қамтамасыз етеді. Бұл майлар сонымен қатар қозғалтқыш шөгінділерінен, тоттан және коррозиядан қорғайды. API Service Category SF сәйкес келетін майлар API Engine Service Category SE, SD немесе SC ұсынылған кезде пайдаланылуы мүмкін.

SG

Ескірген
1989 Бензин қозғалтқышы қызметі
SF санаты өндірушілер ұсынған техникалық қызмет көрсету процедуралары бойынша жұмыс істейтін жеңіл автомобильдердегі, фургондардағы және жеңіл жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына тән қызметті білдіреді. SG санатындағы майлар API Service Category CC өнімділік қасиеттерін қамтиды. (Бензин қозғалтқыштарының кейбір өндірушілері жоғарырақ CD санатындағы дизельдік қозғалтқыштарға сәйкес келетін майларды қажет етеді.) Осы қызмет үшін әзірленген майлар алдыңғы санаттар үшін әзірленген майларға қатысты қозғалтқыш шөгінділерін, майдың тотығуын және қозғалтқыш тозуын жақсартуды бақылауды қамтамасыз етеді. Бұл майлар сонымен қатар тот пен коррозиядан қорғайды. API Service Category SG сәйкес келетін майлар API Engine Service Category SF, SE, SF/CC немесе SE/CC ұсынылған кезде пайдаланылуы мүмкін.

SH

Ескірген
1994 Бензин қозғалтқышы қызметі
SH санаты 1993 жылы алғаш рет берілген қозғалтқыш майын сипаттау үшін 1992 жылы қабылданған. Ол өндірушілер ұсынған техникалық қызмет көрсету процедуралары бойынша жұмыс істейтін қазіргі және бұрынғы жеңіл автомобильдердегі, фургондардағы және жеңіл жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына тән қызмет көрсетуде пайдалануға арналған. Осы санат үшін әзірленген қозғалтқыш майлары шөгінділерді бақылау, майдың тотығуы, тозу, тот және коррозия салаларында ауыстыруға арналған API Service Category SG үшін ең төменгі талаптардан асатын өнімділікті қамтамасыз етеді. API SH талаптарына сәйкес келетін майлар Американдық химия кеңесінің (ACC) өнімді бекіту практикалық кодексіне сәйкес сыналған және API базалық май алмасу және тұтқырлық дәрежесі қозғалтқышты сынау нұсқауларын пайдалана алады. Олар API Service Category SG және бұрынғы санаттар ұсынылатын жерде қолданылуы мүмкін. 1997 жылдың 1 тамызынан бастап API SH-ті API қызмет белгісінде көрсетілген API CF, CF-2, CF-4 немесе CG-4-тен басқа пайдалану мүмкін емес және C санаты алдымен пайда болуы керек.

SJ

Ағымдағы / Белсенді
1997 Бензин қозғалтқышы қызметі
SJ санаты 1997 жылы алғаш рет берілген қозғалтқыш майын сипаттау үшін 1996 жылы қабылданған. Ол өндірушілер ұсынған техникалық қызмет көрсету процедуралары бойынша жұмыс істейтін қазіргі және бұрынғы жеңіл автомобильдердегі, фургондардағы және жеңіл жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына тән қызмет көрсетуде пайдалануға арналған. API SH талаптарына сәйкес келетін майлар Американдық химия кеңесінің (ACC) өнімді бекіту практикалық кодексіне сәйкес сыналған және API базалық май алмасу және тұтқырлық дәрежесі қозғалтқышты сынау нұсқауларын пайдалана алады. Олар API қызмет санаты SH және одан бұрынғы санаттар ұсынылатын жерде қолданылуы мүмкін.

SL

Ағымдағы / Белсенді
1997 Бензин қозғалтқышы қызметі
SL санаты 2001 жылы пайдалануға арналған қозғалтқыш майларын сипаттау үшін қабылданған. Ол қазіргі және бұрынғы жеңіл автомобильдердегі, спорттық қызметтік көліктердегі, фургондардағы және автокөлік өндірушілері ұсынған техникалық қызмет көрсету процедуралары бойынша жұмыс істейтін жеңіл жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына тән қызмет көрсетуде пайдалануға арналған. API SL талаптарына сәйкес келетін майлар Американдық химия кеңесінің (ACC) өнімді бекіту практикалық кодексіне сәйкес сыналған және API базалық май алмасу және тұтқырлық дәрежесі қозғалтқышты сынау нұсқауларын пайдалана алады. Олар API Service Category SJ және бұрынғы санаттар ұсынылатын жерде қолданылуы мүмкін.

SM

Ағымдағы / Белсенді
2004 жылы 30 қарашада енгізілді
SL санаты 2001 жылы пайдалануға арналған қозғалтқыш майларын сипаттау үшін қабылданған. Ол қазіргі және бұрынғы жеңіл автомобильдердегі, спорттық қызметтік көліктердегі, фургондардағы және автокөлік өндірушілері ұсынған техникалық қызмет көрсету процедуралары бойынша жұмыс істейтін жеңіл жүк көліктеріндегі бензин қозғалтқыштарына тән қызмет көрсетуде пайдалануға арналған. API SL талаптарына сәйкес келетін майлар Американдық химия кеңесінің (ACC) өнімді бекіту практикалық кодексіне сәйкес сыналған және API базалық май алмасу және тұтқырлық дәрежесі қозғалтқышты сынау нұсқауларын пайдалана алады. Олар API Service Category SJ және бұрынғы санаттар ұсынылатын жерде қолданылуы мүмкін.

C сериясы

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Ескірген
Ағымдағы/Белсенді

CA

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
Жоғары сапалы отынмен жеңіл және орташа жұмыс режимінде жұмыс істейтін дизельдік қозғалтқыштарға тән қызмет көрсету; кейде жеңіл қызмет көрсетуге бензин қозғалтқыштарын қосқан. Осы қызметке арналған майлар тозу мен шөгінділерді қорғауға ерекше талаптар қоймайтындай сапалы жанармайларды пайдаланған кезде кейбір табиғи сорғыш дизельдік қозғалтқыштардағы мойынтіректердің коррозиясынан және сақиналы белдік шөгінділерінен қорғауды қамтамасыз етеді. Олар 1940 және 1950 жылдары кеңінен қолданылған, бірақ жабдық өндірушісі арнайы ұсынбаған болса, ешбір қозғалтқышта пайдаланылмауы керек.

CB

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
Жеңіл және орташа жұмыс режимінде жұмыс істейтін, бірақ сапасы төмен отынмен жұмыс істейтін дизельдік қозғалтқыштарға тән қызмет, бұл тозудан және шөгінділерден көбірек қорғауды қажет етеді; кейде жеңіл қызмет көрсетуге бензин қозғалтқыштарын қосқан. Бұл қызметке арналған майлар 1949 жылы енгізілген. Олар күкіртті отындары жоғары табиғи сорғыш дизельді қозғалтқыштардағы жоғары температуралық шөгінділерден және подшипниктердің коррозиясынан қажетті қорғанысты қамтамасыз етеді.

CC

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
Орташа және ауыр жұмыс режимінде жұмыс істейтін кейбір табиғи сорғыш, турбокомпрессорлық немесе жоғары зарядталған дизельдік қозғалтқыштарға және кейбір ауыр жүкті бензин қозғалтқыштарына тән қызмет. Осы қызметке арналған майлар мойынтіректерді коррозиядан, тоттан, коррозиядан және бензин қозғалтқыштарындағы жоғары температураға дейінгі шөгінділерден қорғауды қамтамасыз етеді. Олар 1961 жылы енгізілді.

CD

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
Тозуды және шөгінділерді жоғары тиімді бақылау өте маңызды болып табылатын немесе кең сапа диапазоны бар отынды (соның ішінде күкірті жоғары отындарды) пайдаланған кездегі кейбір табиғи сорғыш, турбокомпрессорлық немесе жоғары зарядталған дизельдік қозғалтқыштарға тән қызмет. Осы қызметке арналған майлар 1955 жылы енгізілген және осы дизельдік қозғалтқыштардағы жоғары температура шөгінділері мен мойынтіректердің коррозиясынан қорғауды қамтамасыз етеді.

CD

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
Тозуды және шөгінділерді жоғары тиімді бақылауды қажет ететін екі тактілі дизельдік қозғалтқыштарға тән қызмет. Осы қызметке арналған майлар сонымен қатар API Service Category ықшам дискісінің барлық өнімділік талаптарына жауап береді.

CE

Ескірген / Жабдыққа зиян келтіруі мүмкін
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
1983 жылдан бері шығарылған және төмен жылдамдықта, жоғары жүктемеде және жоғары жылдамдықта, жоғары жүктеме жағдайында жұмыс істейтін кейбір турбокомпрессорлы немесе жоғары зарядталған ауыр салмақты дизельдік қозғалтқыштарға тән қызмет. Осы қызметке арналған майлар API Service Category CD ұсынылған кезде де пайдаланылуы мүмкін.

CF-4

Ескірген
Дизельдік қозғалтқышқа қызмет көрсету
Жоғары жылдамдықты төрт тактілі дизельді қозғалтқыштарға тән қызмет. API CF-4 майлары мұнайды тұтынуды және поршеньдік шөгінділерді жақсартуды бақылауды қамтамасыз ететін API CE санатына қойылатын талаптардан асып түседі. Бұл майларды API CE майларының орнына пайдалану керек. Олар әсіресе тас жолда, ауыр жүк көліктері үшін қолайлы. Сәйкес S санатымен біріктірілгенде, оларды бензинмен және дизельмен жүретін жеке көліктерде, яғни көлік немесе қозғалтқыш өндірушісі ұсынған жеңіл автомобильдерде, жеңіл жүк көліктерінде және фургондарда қолдануға болады.

CF

Ескірген
Жанама инъекциялық дизельді қозғалтқыш қызметі
Жанама айдау дизельдік қозғалтқыштарына және отын түрлерінің кең спектрін пайдаланатын басқа дизельдік қозғалтқыштарға, соның ішінде құрамында күкірті жоғары отынды пайдаланатындарға тән қызмет көрсету; мысалы, салмағы 0,5% жоғары. Поршеньдік шөгінділерді, тозуды және құрамында мыс бар мойынтіректердің коррозиясын тиімді бақылау табиғи сорылатын, турбокомпрессиялық немесе жоғары зарядталған қозғалтқыштар үшін өте маңызды. Бұл қызметке арналған майлар 1994 жылдан бері бар және API Service Category CD ұсынылған кезде пайдаланылуы мүмкін.

CF-2

Ескірген
Жанама инъекциялық дизельді қозғалтқыш қызметі
Цилиндр мен сақина бетінің сызылуын және шөгінділерін жоғары тиімді басқаруды қажет ететін екі тактілі дизельдік қозғалтқыштарға тән қызмет. Бұл қызметке арналған майлар 1994 жылдан бері бар және API қызмет санаты CD-II ұсынылған кезде пайдаланылуы мүмкін. Бұл майлар API CF немесе CF-4 талаптарына сәйкес келмейді, егер олар осы санаттар үшін сынақ талаптарынан өтпесе.

CG-4

Ескірген
CG-4
Бұл санат ауыр жүкті тас жолдағы (0,05% күкірт отыны) және жолдан тыс (0,5% массасының күкірт отынынан аз) қолданбаларында қолданылатын жоғары жылдамдықты төрт тактілі дизельдік қозғалтқыштарда пайдалануға арналған майларды сипаттайды. CG-4 майлары жоғары температурадағы поршеньдік шөгінділерді, тозуды, коррозияны, көбіктенуді, тотығу тұрақтылығын және күйенің жиналуын тиімді бақылауды қамтамасыз етеді. Бұл майлар 1994 жылғы пайдаланылған шығарындыларды шығару стандарттарына сәйкес әзірленген қозғалтқыштарда ерекше тиімді және сонымен қатар API қызмет көрсету санаттары CD, CE және CF-4 талап етілетін қозғалтқыштарда қолданылуы мүмкін. Бұл қызметке арналған майлар 1994 жылдан бері бар.

CH-4

Ағымдағы / Белсенді
CG-4
Бұл қызмет көрсету майлары 1998 жылғы пайдаланылған шығарындыларды шығару стандарттарына сәйкес әзірленген жоғары жылдамдықты, төрт тактілі дизельдік қозғалтқыштар үшін жарамды және құрамында күкірт мөлшері 0,5% салмағына дейінгі дизельдік отынмен пайдалану үшін арнайы қосылды. CH-4 майлары API CF-4 және API CG-4 талаптарына сәйкес келетіндерге қарағанда өнімділігі жағынан жоғары және API қызмет санаттарын талап ететін қозғалтқыштарды тиімді майлай алады.

CI-4

Ағымдағы / Белсенді
CG-4
CI-4 өнімділік талаптары 2002 жылдың қазан айында жүзеге асырылатын 2004 жылғы пайдаланылған шығарындылар шығарындылары стандарттарына сәйкес әзірленген төрт тактілі дизельдік қозғалтқыштарда қолдануға арналған майларды сипаттайды. Бұл майлар күкірт мөлшері салмағы бойынша 0,05% дейін болатын дизельдік отынмен барлық қолданбаларда пайдалануға арналған. Бұл майлар әсіресе пайдаланылған газдың қайта айналымы (EGR) және басқа пайдаланылған шығарындылар құрамдас бөліктері пайдаланылуы мүмкін қозғалтқыштың беріктігін сақтауда тиімді. Оңтайлы қорғаныс коррозиялық тозу үрдістерін, төмен және жоғары температураның тұрақтылығын, күйемен жұмыс істеу қасиеттерін, поршеньдік шөгінділерді бақылауды, клапан пойыздарының тозуын, тотығуды қалыңдатуды, көбіктенуді және ығысу салдарынан тұтқырлықтың жоғалуын бақылау үшін қамтамасыз етілген. CI-4 майлары API CH-4, CG-4 және CF-4 талаптарына сәйкес келетіндерден өнімділігі жағынан жоғары және API қызмет санаттарын талап ететін қозғалтқыштарды тиімді майлай алады.

CI-4

Ағымдағы / Белсенді
Дизельді қозғалтқышқа қызмет көрсету
API CI-4 стандартымен бірге пайдаланылатын «CI-4 PLUS» белгісі күйемен байланысты тұтқырлықтың жоғарылауынан және дизельдік қозғалтқыштардағы ығысу салдарынан тұтқырлықтың жоғалуынан қорғаудың жоғары деңгейін қамтамасыз ету үшін жасалған майларды анықтайды. Қуатты үнемдеу сияқты, CI-4 PLUS API қызмет белгісінің төменгі бөлігінде пайда болады.

CJ-4 PLUS

Ағымдағы / Белсенді
Дизельді қозғалтқышқа қызмет көрсету
CJ-4 өнімділігіне қойылатын талаптар 2007 жылғы жолдағы пайдаланылған газдар шығарындыларына сәйкес келетін жоғары жылдамдықты, төрт тактілі дизельді қозғалтқыштарда қолдануға арналған майларды сипаттайды. Бұл майлар массасы бойынша 0,05%-ге дейінгі күкірт құрамындағы дизельдік отындармен барлық қосымшаларда қолдану үшін қосынды. Дегенмен, 15 ppm (салмағы бойынша 0,0015%) күкіртті отыннан асатын осы майларды пайдалану пайдаланылған газдарды тазарту жүйесінің беріктігіне және/немесе майды төгу аралығына әсер етуі мүмкін. Бұл майлар әсіресе пайдаланылған газдың қайта айналымы (EGR) және басқа пайдаланылған шығарындылар құрамдас бөліктері пайдаланылуы мүмкін қозғалтқыштың беріктігін сақтауда тиімді. Оңтайлы қорғаныс катализатордың улануын, бөлшектерді сүзгілерді блоктауды, сорғыштың тозуын, поршеньдік шөгінділерді, төмен және жоғары температурадағы тұрақтылықты, күйемен жұмыс істеу қасиеттерін, тотығу қоюлануын, көбіктенуді және ығысу салдарынан тұтқырлықтың жоғалуын бақылау үшін қамтамасыз етілген. CJ-4 майлары CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4 және CF-4 бар API CI-4 сәйкес келетіндерден өнімділігі жағынан жоғары және API қызмет санаттарын талап ететін қозғалтқыштарды тиімді майлай алады.

Техникалық кестелер

Қозғалтқыш майларына арналған SAE J300 тұтқырлық сорттары - 1999 жылғы желтоқсан

SAE тұтқырлық дәрежесі Төмен температура °C Айналмалы тұтқырлық(1), Макс (CCS) Төмен температура °C Айдау тұтқырлығы(2), cP Макс. Өнімділіксіз стресспен Кинематикалық тұтқырлық (3)(cSt) 100°C мин Кинематикалық тұтқырлық (3)(cSt) 100°C Макс Жоғары ығысу тұтқырлығы (4),(cP) 150°C және 106 с-1мин
OW 6200 @ -35 60000 @ -40 3.8 - -
5 Вт 6600 @ -30 60000 @ -35 3.8 - -
10 Вт 7000 @ -25 60000 @ -30 4.1 - -
15 Вт 7000 @ -20 60000 @ -25 5.6 - -
20 Вт 9500 @ -15 60000 @ -20 5.6 - -
25 Вт 13000 @ -10 60000 @ -15 9.3 - -
20 Вт - - 5.6 <9.3 2.6
30 Вт - - 9.3 <12.5 2.9
40 Вт - - 12.5 <16.3 2,9 (0Вт - 10Вт)
40 Вт - - 12.5 <16.3 3,7 (15 Вт - 25 Вт)
50 Вт - - 16.3 <21.9 3.7
60 Вт - - 21.9 <26.1 3.7
Барлық мәндер ASTM D 3244 анықтағандай маңызды сипаттамалар болып табылады.
cP=1 мПа.с 1 cSt=1 мм2с-1
Ескертулер:
(1) ASTM D 5293.
(2) ASTM D 4684. Осы әдіс арқылы анықталатын кез келген шығымдылық кернеуінің болуы тұтқырлыққа қарамастан ақауды құрайтынын ескеріңіз.
(3) ASTM D 445.
(4) ASTM D 4683, CEC L-36-A-90 (ASTM D 4741) немесе ASTM D 5481.

ISO тұтқырлық дәрежесі түрлендірулері

ISO тұтқырлық дәрежесі Орта нүктедегі кинематикалық тұтқырлық Кинематикалық тұтқырлық шектеулері cSt 40° (104°F) ASTM, Сайболт тұтқырлық саны Сайболт тұтқырлығы SUS 100°F (37,8°C)
Мин. Макс. Мин. Макс.
2 2.2 1.98 2.42 32 34.0 35.5
3 3.2 2.88 3.52 36 36.5 38.2
5 4.6 4.14 5.06 40 39.9 42.7
7 6.8 6.12 7.48 50 45.7 50.3
10 10 9.00 11.0 60 55.5 62.8
15 15 13.5 16.5 75 72 83
22 22 19.8 24.2 105 96 115
32 32 28.8 35.2 150 135 164
46 46 41.4 50.6 215 191 234
68 68 61.2 74.8 315 280 345
100 100 90.0 110 465 410 500
150 150 135 165 700 615 750
220 220 198 242 1000 900 1110
320 320 288 352 1500 1310 1600
460 460 414 506 2150 1880 2300
680 680 612 748 3150 2800 3400
1000 1000 900 1100 4650 4100 5000
1500 1500 1350 1650 7000 6100 7500

AGMS майлаушы нөмірлері үшін тұтқырлық диапазондары

Тот пен тотығуды тежейтін беріліс майлары Тұтқырлық диапазоны Эквивалентті ISO бағасы Төтенше қысымды тежейтін тісті беріліс майлары ISO санатындағы беріліс майлары
AGMA майлаушы № cSt (мм²/с) 40°C   AGMA майлаушы №
1 41,4-тен 50,6-ға дейін 46  
2 61,2-ден 74,8-ге дейін 68 2 EP
3 90-110 100 3 EP
4 135-165 150 4 EP
5 198-ден 242-ге дейін 220 5 EP
6 288-352 320 6 EP
7 414-506 460 7 EP
8 612-ден 748-ге дейін 680 8 EP
900-ден 1100-ге дейін 1000 8A EP
Ескертулер:
AGMA майлаушы нөмірлерінің тұтқырлық диапазондары бұдан былай ASTM жүйесіндегілермен бірдей болады. 3%-ден 10%-ге дейінгі май немесе синтетикалық майлар қосылған майлар.
SAE J306 Автокөлік берілістерінің тұтқырлығының классификациясы Ось және қолмен беріліс қорабы майлау материалдарының тұтқырлығының классификациясы
    70 Вт 75 Вт 80 Вт 85 Вт 80 85 90 140 250
Тұтқырлық 100° макс, мм²/с 4.1 4.1 7.0 11.0 7.0 11.0 13.5 24.0 41.0
макс, мм²/с Талап жоқ 11.0 13.5 24.0 41.0 No.Req
Тұтқырлық 150 000 мПа.с, максималды температура °C -55 0-40 0-26 0-12 Талап жоқ
20 сағ. KRL кесу (CRC L 45-T-93), ығысудан кейінгі KV100, мм²/с 4.1 4.1 7.0 11.0 7.0 11.0 13.5 24.0 41.0

MIL-PRF-2105E спецификациясы

75 Вт 80W-90 85Вт-140Вт
Тұтқырлық 100° макс, мм²/с 41 13.5 24.0
макс, мм²/с - 24.0 41.0
Тұтқырлық 150 000 мПа.с, максималды температура °C -40.0 -26.0 -12.0
Арна нүктесі, мин, °C -45.0 -35.0 -20.0
Тұтану нүктесі, мин, °C 150 165 180
kkKazakh